Uppdatering Skadegörelser Våren 2026- Port 4 och 6 !
Styrelsen kommer att begära in några offerter på kameraövervakning i Hus Hillmanskroken Port 4 och 6 - i bägge cykelrummen samt i källargångarna. Jag har gått igenom Tag log in på samtliga entreer med Tag inloggning vid de tillfällen som skador, inbrott skett - men inga konstigheter där- man har ju slagit sönder cylindrar och kommit in på det sättet och även har någon boende inifrån ställt upp dörrar nattetid så att det är fritt fram att gå in i cykelrummen och stjäla cyklar, skadegörelse m.m . Vi har ertappat samma person i Port 4 -2 ggr nattetid i trapphuset och i källargången - så den personen har kommit in med hjälp inifrån och vi har koll på utseende på den personen . Den personen har brytit sig in i källargångarna med hjälp av kraftiga verktyg-
Jag har snyggat till alla brytskador på dörrar och Lås och Nyckel har förstärkt upp cylindrar till mycket kraftigare som Inte bara är att knacka igenom samt att dom förstärkt med låsbleck på några ställen.
Då vet alla vad styrelsen har på gång när det gäller att försöka bromsa dessa tråkigheter- det kommer att kosta föreningen och kommer att påverka allas hyror framöver. Och vi måste försöka få till en Grannsamverkan i vår förening där alla försöker hjälpa till på något sätt - Vi bor som sagt i en Bostadsrättsförening där alla har gemensamt ansvar för att hjälpa till i föreningen med nånting som man har tid och ork med . Att hålla snyggt i soprummet, att städa upp i tvättstugan, det försvinner material där hela tiden, rengöringsmedel , såpa , moppar , disktrasor får jag komplettera flera gånger . Ledsamt att Vi inte kan få ha grejorna där utan att någon boende ska ta grejor. Att inte slänga fimpar, snus överallt på innergården. Att slänga rätt saker i rätt sopkärl så att Vi slipper straffavgifter från Gästrike Återvinning. Nu har jag bråkat tillräckligt- Hoppas alla kan hjälpas åt mera framöver och att vi får till ett gemensamt tänk om att få en bra och trevlig förening med ordning och reda överallt.
Hälsningar Janne Hallin Ordförande i Brf Stenhagen
Service av alla 15 Garageportar !
Nästa fredag den 27 Mars från kl 09.30 och framåt c:a 4 timmar kommer Garageportexperten att göra en hel översyn - service av av alla garageportar nr 301-315. Detta innebär att huvudnyckel kommer att användas för detta jobb. Dom har även sagt att det kan varar bra om bilarna är utkörda från kl 09.30 och framåt så att dom har mer svängrum i garagen- dom ska även mäta upp och kontrollera mått på garagen och befintlig kontruktion med mera med tanke på att vi ska få in en offert vad ett byte av alla garageportar kan komma att kosta. Inget bestämt än om detta- men vi måste få en uppskattad kostnad för att budgetera i våran Underhållsplan. Hälsningar Janne , Styrelsen Brf Stenhagen
Har ni något att invända mot huvudnyckel - eller annan fundering- maila föreningen på e-post-
Inbrott skadegörelse Cykeldörr / cykelrum Port 6 igen !
Nu är det dags igen . Cylindern utifrån gatan på cykelrumsdörren sönderslagen på Hillmanskroken 6 . Felanmälan gjord till Lås o Nyckel . Gå ner och kolla cykelrummet om nåt är borta . Man blir så ledsen . Väntar på en sammanställning från Lås och Nyckel på alla skador och kostnader och även på offert om kamerabevakning.
Planerat styrelsemöte nu på måndag 23 Mars - där vi ska diskutera hur vi ska göra med allt detta som händer. Janne Hallin Ordförande Brf Stenhagen Maila föreningen om ni hört eller märkt någonting inatt - e-post -
Service beställd till onsdag 8 April av tvättstugorna med Roventum !
Har idag beställt den årliga vårservicen som är planerad till onsdag 8 April mellan kl 07-12.00 och en översyn av alla våra maskiner i bägge tvättstugorna Hus 4 och 6. Ska träffa Roventum för att gå igenom status för varje maskin och om eventuell uppgradering behövs av nya maskiner. Hälsningar Janne Hallin Ordförande Brf Stenhagen
Inbrott Skadegörelse Port 4 och källardörr mot källarförråd!
I natt dags igen - någon har brutit sönder handtag ytterporten Port nr 4 - brytmärken skadegörelse på nya säkerhetsdörren och en boende mötte en man i källargången som fyllde en väska med grejor och försvann . Jag har ringt in Lås och Nyckels jour nu igen , ni som är hemma och bor i Port 4 och 6 och som har källarförråd i gången - gå ner och kontrollera era förrådsdörrar och lås . Jag kommer att vara på plats runt 10 tiden och stämma av läget och med Lås och Nyckel . Nu är jag riktigt arg och ledsen på detta.Maila föreningen om ni har fått skadegörelse eller sett eller hört något - e-post Hälsningar Janne Hallin Ordförande Brf Stenhagen