3 st lägenhetsnycklar ska finnas till varje lägenhet, 3 st Taggar för att öppna upp porten ( gul nr 1 , vit nr 2 och svart Tag nr 3 ) . Lås och Nyckel är vår låsleverantör både när det gäller fysiska lägenhetsnycklar samt Taggar och uppdatering i Aptus Porttelefon..
Har ni tappat bort en Tag som kan spärras- eller vill göra en extra Tag - meddela Lås o Nyckel. All den extra kostnaden debiteras den boende vid hämtning hos Lås o Nyckel.
Efterbeställningar av lägenhetsnycklar eller Taggar och ändringar i Porttelefonen görs av den boende hos Lås och Nyckel i deras butik på Strömsbrovägen 31 och betalas där.
Har du tappat bort din lägenhetsnyckel och behöver anlita Låsjouren så FÅR MAN SJÄLV BEKOSTA DEN UTRYCKNINGEN FRÅN LÅS OCH NYCKEL - dagtid 07.00-16.00 är det nummer 026- 51 74 01 som gäller - 1.700 kr är kostnaden inkl. moms per påbörjad timme. annan tid är det nummer 026-457 36 00 som gäller och då är taxan 3.400 kr per påbörjad timme.
På porttelefonen Aptus vid varje Port kan man söka upp och ringa den boende ,och då kan man som boende öppna porten via sin mobil telefon med knapp nr 5 på sin mobil. Vill man uppdatera något namn och telefonnummer i portttelefonen meddela Lås och Nyckel.
2 st nycklar till tvättcylindern ska finnas - samt 2 st nycklar till sin postbox i varje entre.
Saknas det någon nyckel till tvättcylindern eller postboxen kontakta styrelsen via mail-