Nycklar, Tag & Porttelefon

3 st lägenhetsnycklar ska finnas till varje lägenhet, 3 st Tagar för att öppna upp porten ( vit, gul och svart Tag ) . Certego på Söder är vår låsleverantör när det gäller fysisk lägenhetsnyckel, När det gäller Tagar och uppdatering i Aptus Porttelefon så är det Lås o Nyckel på Strömsbrovägen som sköter vår uppdatering där. Vill ni uppdatera namn ,mobilnummer i porttelefonen- skicka föreningen ett mail -   så meddelar jag Lås o Nyckel om ändring, uppdatering. 
Har ni funderingar om extra kopior av lägenhetsnyckel eller andra frågor om ni tappat nyckel - meddela styrelsen så gör jag en rekvisition till Certego. Den boende betalar kostnaden för extra nycklar.
Har ni tappat bort en Tag som kan spärras- eller vill göra en extra Tag - maila  styrelsen så rekvirerar jag det hos Lås o Nyckel. All den extra kostnaden debiteras den boende vid hämtning hos Lås o Nyckel.

Har du tappat bort din lägenhetsnyckel eller har något annat fel på låset och behöver anlita Låsjouren så FÅR MAN SJÄLV BEKOSTA DEN UTRYCKNINGEN FRÅN CERTEGO- DYGNET RUNT JOUR PÅ NR -070-260 13 58.

På porttelefonen Aptus via varje Port kan man söka upp och ringa den boende så att den kan öppna porten via sin mobil telefon. Vill man uppdatera något namn och telefonnummer i porttelefonen maila styrelsen eller skicka ett sms till föreningens mobil 072-376 01 24 -  så ber jag lås o Nyckel att uppdatera info i Porttelefonen.
Som boende när någon ringer upp så öppnar man porten genom att trycka på knapp 5 på telefonen.

2 st nycklar till tvättcylindern ska finnas - samt 2 st nycklar till sin postbox i varje entre.
Saknas det någon nyckel till tvättcylindern eller postboxen kontakta styrelsen via mail-

Vid Överlåtelse av lägenhet ska säljare/mäklare se till att det överlämnas 3 fysiska lägenhetsnycklar till köpare, 3 st Tagar till porten- 2 st Postbox nycklar samt 2 st nycklar till tvättcylindern i tvättstugan.