Lås och Nyckels jour tekniker var igår söndag på plats i Port 6 och har lagat skador på lås och dörren in mot källargången som inträffat någon gång under natten mot söndag- - dom har tillfälligt plomberat hålet där cylindern ska sitta- fått rikta och justera dörren så att den nu fungerar med Tag öppning som vanligt. Jag har varit runt och tittat i bägge källargångarna i Port 4 och 6 och vad jag kan se så är inga lås eller gallerdörrar förstörda.
Är riktigt tråkigt att vi nu på kort tid första drabbats av inbrott stöld i cykelrummet Port 6 och nu denna i helgen skadegörelse på vår nya säkerhetsdörr .
Styrelsen kommer att ta upp på nästa styrelsemöte inom kort hur vi ska agera framöver mot dessa skadegörelser, stölder m.m
i slutändan är det ju kostnader som kommer att drabba alla er boende på hyresavin om det fortsätter .
Maila föreningen om ni märkt något konstigt på senaste tiden eller kom med förslag hur vi ska agera i styrelsen. Hälsningar Janne Hallin Styrelsen i Brf Stenhagen
Epost-
Slutfört Arbete Lås och Nyckel Omläggning 22 st låscylindrar !
Efter en del felaktigheter av Lås och Nyckel så har Nu har Lås och Nyckel fixat till dom cylindrarna som gjorde att de nya nycklarna inte passade i den ombyggda låscylindern. Om det är någon som kommer hem nu i eftermiddag kväll så kontrollera att alla 3 st lägenhetsnycklar passar i lägenhetslåset.
Och till Er som Inte lämnat tillbaka de gamla nycklarna till låsteknikern idag eller till mig på föreningens kontor under dagen, så är jag tacksam om ni så snabbt ni kan idag kommer in med de gamla till mig på föreningens kontor Port 8 B. Några som meddelat att dom kommer att lämna i postboxen i ett kuvert under morgondagen , det går bra det med. Märk kuvertet med namn och lägenhetsnummer Skicka gärna ett sms till mig på föreningens mobil nr 072-376 01 24 om Ni inte kan komma nu ikväll . Vi behöver få in dom gamla nycklarna så snart det går ialla fall. Är det någon som INTE kommer in i lägenheten ikväll med de nya nycklarna så är Alex på Lås och Nyckels Jourtelefon 026-457 36 00 informerad om eventuella problem och han kan rycka ut så snart det bara går och montera en tillfällig låscylinder om det skulle behövas. Jag ska ha ett avstämningsmöte imorgon runt lunch med Lås och Nyckel.
Vi håller tummarna att Ni alla nu kommer in ikväll. Tack på förhand - Hälsningar Janne Hallin Ordförande Brf Stenhagen
Uppdatering Omläggning 19 lägenhetsnycklar samt 3 st garage !
Lås och Nyckel jobbar för fullt nu med utbytet av stift omläggning av befintliga 19 lägenhetsnycklar samt 3 st garage där det saknats lägenhetsnycklar mot aktuellt låsregister .Alla får 3 nya lägenhetsnycklar samt 2 nya till garagen.
Preliminärt så kommer de flesta lägenheter att bli klara till kl 11.30 - garagen tas efter lunch av Lås och Nyckel . OBS ! Se till att ni testar alla nya 3 st lägenhetsnycklar i den nya cylindern- . Jag kommer att vara på plats på kontoret- Port 8 B - Brf Stenhagen mellan 12.00 -13.00 och kunna ta emot de gamla lägenhetsnycklarna i retur. Sen är jag på plats från kl 16.00 och framåt- Tacksam om ni kan komma ner till kontoret så snart ni kan under dessa tider. Tack på förhand. Hälsningar Janne Ordförande Brf Stenhagen
Dörrarna ut mot gatan cykelrummen Port 4 och 6 !
OBS !
Eftersom vi drabbats av cykelstöld och förstörelse igen nu i cykelrummen Port 4 och 6- så är jag Tacksam om alla ni som går ut och kommer In genom dessa dörrar ser till att Ni trycker igen dörren ordentligt från bägge håll- Lås och Nyckel har idag varit och justerat dörrstängarna som nån saboterat så att dom just nu i alla fall stänger snabbare och lite hårdare.
Även tacksam om ni boende i dessa portar senare på kvällen kan gå ner och kolla att dörren är stängd och att ingen satt nånting emellan låset som man gjort i dörren vid 6an, som gjort att dörren på natten inte blivit låst. Då är det enkelt att utifrån komma in och stöka till i cykelrummen på natten.
Jag har kollat Lås och Nyckels Tag loggar med inpasserande under natten men inget onormalt registrerat.
Trist att vi ska behöva misstänka nån boende hos oss som är behjälplig med dessa stölder och förstörelse.
Även att vi hjälps åt att kontrollera ner mot plåtfodret så att det Inte ligger grus, is eller snö som gör att dörren Inte går i lås- är enkelt att bara sopa bort det isåfall. Och kontrollera sedan att dörren blir låst på rätt sätt. Jag har hackat bort isen utanför dörrarna på trottoaren med nu idag .
Hälsningar Janne Hallin Ordförande Brf Stenhagen
Cykelstöld El cykel cykelrum Port 6 i natt !
Fick information nyss av 2 st boende i Port 6 att någon varit in i cykelrummet inatt och stökat till och en El cykel är stulen vad jag vet i dagsläget. Det verkar som om någon har satt nånting emellan ytterdörren ut mot gatan så att dörren inte gått i lås . Ni som har cyklar kolla så snart ni kan om det är något mer som stulits eller förstörts .Återkom till föreningen och meddela om det är någon mer som drabbats- Ni får polisanmäla ärendet isåfall och det är Eran personliga hemförsäkring som kan träda ikraft om något stulits. Trist att det nästan alltid händer tråkiga saker i Port 6 med skadegörelse och alla tidigare inbrott i källargångar mm .Jag kommer att vara på plats runt lunchtid och kolla cykelrummet och om eventuella skador på ytterdörren mm. Är det någon som hört eller sett något inatt rapportera till föreningen— Hälsningar Janne Ordförande Brf Stenhagen - e-post -